Soc la mestressa de Red Peppers, una agència de màrqueting i comunicació especialitzada en els sectors agroalimentari, turístic i gastronòmic. Soc de Mollerussa, on he obert una oficina recentment, però visc a Golmés (m’agrada més la vida de poble i l’entorn més rural). Del 1989 (soc millennial?)
Apassionada de la comunicació, del producte agroalimentari i de la gastronomia. Touché! Tinc una feina que m’apassiona i un cul inquiet que no em deixa parar mai.
Ja ho deia Charles Darwin, que no sobreviu el més fort, sinó el que s’adapta millor. I si alguna cosa ens ha ensenyat aquesta pandèmia és a ser resilients, a adaptar-nos als canvis i a superar situacions difícils. També hem après a valorar més i a exigir menys, en definitiva, un canvi de perspectiva i de prioritats. També les comunicatives?
Aquest article no pretén fer apologia de la pandèmia, sinó dels canvis que aquesta ha portat a la nostra vida. Et posaré en context; com a mestressa de Red Peppers, una agència de màrqueting i comunicació especialitzada en els sectors agroalimentari, turístic i gastronòmic, hem viscut aquesta pandèmia molt intensament.
El mes de març del 2020 un virus paralitzava el món real, però el digital no.
Mentre estàvem tots tancats a casa, el trànsit viari i les compres als establiments físics van disminuir, però el trànsit a Internet i les compres a les botigues online van augmentar.
I aquest fet és el que em porta avui, quasi dos anys després, a compartir 3 aspectes importants a considerar de la comunicació d’un negoci:
1. Si no estàs a INTERNET, no existeixes.
I que consti, no és el mateix SER que ESTAR. No parlem de tenir un perfil a Instagram o Facebook o bé tenir una web de fa 5 anys. No, No, No. Parlem de comunicació estratègica, d’objectius i de diferenciació. D’explicar-li al món (real i virtual) QUI ETS? QUÈ FAS? I PER QUÈ ho fas? Aportar valor a l’usuari i al consumidor/client potencial i tenir una estratègia per aconseguir els objectius d’empresa. Sense rumb, no hi ha èxit!
Una tendència a l’alça, la comunió del món real i del digital per assolir l’èxit (i el futur) del teu negoci. Tenir una estratègia mixta (online i offline) t’assegura més visibilitat, més seguretat i més oportunitats de compra i venda.
2. La professionalització dels serveis.
Com a professionals del món del màrqueting i la comunicació, constantment ens sentim infravalorades. Sí, qualsevol pot fer una web avui en dia, qualsevol pot penjar posts a les xarxes socials, però aquí cal diferenciar entre l’enfocament professional o l’amateur.
Com a professionals del sector, durant aquesta pandèmia, hem estat al peu del canó pensant estratègies i accions per dur-les a terme en l’entorn digital.
Oi que normalment quan s’espatlla el cotxe, el portem al mecànic?
Doncs quan es vol treballar la presència online i offline d’un negoci, es contacta amb una agència de màrqueting i comunicació.
3. Qüestió de prioritats.
Quan parlem de resiliència comunicativa o d’adaptació als canvis, parlem de prioritats. Qualsevol empresa té unes prioritats per dur a terme en un període de temps concret (un any, dos anys, 6 mesos). Fins que no ha arribat una pandèmia que ens ha tancat a casa, la comunicació professional dels negocis no ha estat una prioritat.
És important tenir un pla de contingència, per poder afrontar amenaces d’aquest tipus que ningú preveu. Ja ho diuen: millor prevenir que curar.
En definitiva, la comunicació estratègica d’un negoci és fonamental, tant en temps de pandèmia com no. I tu, desapareixes o t’adaptes?